Cazurile de violenţă în şcolile din România şi în mediu familial sunt într-o creştere alarmantă. Complexitatea fenomenului ne determină să vorbim nu numai de violenţa în şcoli, ci şi despre violenţă în general, dat fiind faptul că între acestea există o legătură de determinare. Pe de o parte, de cele mai multe ori, copilul ia primul contact cu violenţa în sânul familiei sale, extinzând apoi comportamentele violente asupra altor persoane din mediul extra-familial (grup de prieteni, şcoală etc.), pe de altă parte comportamentele violente învăţate în mediul extra-familial (de multe ori pe fondul neglijării copilului) se răsfrâng asupra membrilor familiei.
Proiectul îşi propune o îmbunătăţire a capacităţii şcolii de a se mobiliza şi de a mobiliza şi părinţii şi comunitatea locală pentru implicarea mai activă în rezolvarea actelor de violenţă în şcoală şi acasă, precum şi diminuarea sau eliminarea cauzelor care le declanşează.
Proiectul și-a propus ca prin activitățile desfășurate la nivelul clasei și al școlii să satisfacă următoarele nevoi identificate în urma unei analize complexe: nevoia de informare, nevoia de intercunoaștere și autocunoaștere, nevoia de alternative educaționale / de loisir, nevoia de îmbunătățire a relațiilor de comunicare.